Volební bizardnosti

18. října 2014 v 22:55 | L. |  Společnost
Zdravím Vás, dnes se nechám inspirovat jedním videem, které nám ukazuje hloupé a nezdařené momenty z volebních kampaní našich politiků v letošním roce. Objevují se v něm snad všechny velké strany, což v podstatě dokazuje, že si žádná z našich stran neumí udělat inteligentní propagaci, ale nebojte, mezi malými stranami je to snad ještě horší, doplním video několika svými úlovky legračně nezdařených volebních spotů a plakátů. A zde už slibovaný klip.



Jak vidíte, je zde většina momentů, které se probírala v médiích, od Žákova ahóóój až po kauzu Metelesku Blesku (mimochodem, pokud chcete ještě více letošních volebních písní, tak zde) a u většiny z nich je hodně cítit trapnost a nedostatek nápadů, jak zaujmout a přitom působit inteligentně a důstojně. Pojďme se teď přesunout dále, k mým ukázkám menších stran, což v prvním případě tak úplně neplatí - a o to větší ostuda je, že tohle pustí do světa bývalý novinář a spisovatel. Sledujte teleshopping v režii Radka Johna.


Pojďme na další bizár, tentokrát od Strany rovných příležitostí, při jehož shlédnutí nás musí zarazit prapodivný scénář, u kterého si chtě nechtě položíme otázku, jestli jej vymýšlel někdo, kdo už je dospělý. Vážně, tohle bych pochopil u nějaké improvizované scénky, kterou hraje školní divadelní kroužek, pokud si chce strana získat nějaké voliče, musí o toho klipu dát trochu více kreativity a nějaký čas tomu obětovat, pokud zrealizují to první, co je napadne, pravděpodobně se moc pozitivních ohlasů nedočkají, přesně tak, jak tomu bylo v tomto případě.


Pojďme na další tragikomedii, tentokrát je v hlavní roli Jana Volfová v kostýmu polednice (OK, ona to asi měla být burka), která se rozhodla nás strašit islámem, a i když zde žádné muslimy nemáme, Volfová vypadá, jako že je připravená proti nim nasadit nejtěžší kalibr. Strana má v záloze ještě dva alternativní klipy o nebezpečí ze strany sudetských němců a imigrantů (doufám, že v příštích volbách vytasí klingony), kdyby ani islám nezabral. Bohužel hnutí nedalo svůj klip na youtube, ale podívat se na něj můžete přes iDnes zde.

A poslední z nezdařených spotů, tentokrát od Hnutí sociálně slabých. Název napovídá, že na kampaň asi neměli mnoho prostředků, ale to tento spot neomlouvá, protože těch chyb si všimne každý na první pohled a s rozpočtem nemají co dělat. Za prvé - v pozadí jim chodí do té hospody, před kterou to točí lidé a tím to působí trochu jako video z dovolené - pokud to vůbec někdo režíroval, proč jim aspoň neřekl ať půl minuty postojí, nebo nevybral jiné místo. Za druhé, když někdo má projev, na který se bude dívat celá republika a dost to ovlivní osud jeho strany ve volbách, měl by se jej naučit zpaměti, ne číst z papíru. A vůbec, není vhodné mít moc plamenné reči, předseda strany působí jako vůdce nějaké guerilly, který slibuje, že bude věšet politiky na kandelábry. Což v tomto kontextu působí spíše směšně. Na spot se můžete podívat zde.

Kromě spotů k volbám neodmyslitelně patří také volební plakáty, většinou nás lákají líbivými tvářemi politiků oblečených v kvádru, občas povedenými, občas natolik zfušovanými, že by člověk toho pána z plakátu určitě potkat po setmění nechtěl. A někdy politici zapojí také svoji kreativitu a pokusí se přijít s něčím naprosto originálním, tak jako to udělala třeba Laura Janáčková, která se na plakátu nechala vyfotit v poněkud lascivní poloze. Na svůj věk vypadá sice docela dobře, ale pokud program zazdí heslem "Láska, sex a politika" (ANO vůbec nemá nouzi o nicneříkající slogany, jako třeba další ověřená "Prostě to vyřešíme" a "ANO, bude líp"), těžko říct, co se v tom senátu chystá prosadit. Možná vést diskusi s ostatními senátory o erektilní disfunkci a o tom, že muži chtějí potvory, v tomhle nepopírám, že je paní docentka opravdu skvělá. Parafráze názvu její rubriky v Bravu na plákatu nám tuto možnost naznačuje.


A ještě jeden plakát, shodou okolností se stejnou tématikou. ČSSD ve Zlíně vsadila bůhvíproč na tématiku prvního sexu s heslem pro spoustu z nás to bude poprvé, opět s lascivním obrázkem. Stejně jako v předchozím případě se mi to moc nelíbí, vůbec nefandím propagaci a reklamám, kde se jako hlavní poutač využívá ženské tělo, připadá mi to jako snaha nahradit nějaké rozumné a kreativní sdělení, proč si koupit produkt něčím, co se automaticky líbí polovině populace. Hlavně aby billboard byl rychle hotový a jediné, co by bylo potřeba sehnat je holka, která se nechá vystavit polonahá někam k dálnici. Přesně tak, jak rapuje Kapitán Demo v jedné své písni: "Pravdu má jenom reklama a blondýnka s dlouhejma nohama". Ironií ovšem je, že to použila právě ČSSD, která letos nechala zavřít výstavu Natalie LL s erotickou tématikou, kterou musela po bouřlivých protestech opět otevřít. Sex jim asi nevadí, jen musí být použitý pro dobrou věc, a ne pro podvratné umění.


Takže, co si o tom myslíte Vy? Také Vám připadá, že propagace se v téhle zemi propadá stejným způsobem jako politická kultura, a že spoustě politickým kampaním naprosto chybí vkus a nápad? Já osobně se podle těchto věcí hodně orientuji, protože si myslím, že kdo světa pustí něco takto nedotaženého, tomu člověku chybí důstojnost a reprezentativnost. Napiště mi do komentářů Váš názor k tomuto, budu se těšit na příště.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama